.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز ورود تبلت و رایتل به مدارس

به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با بیان اینکه استفاده دانش‌آموزان از تبلت و رایتل در مدارس کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: به طور حتم قبل از آنکه بخواهیم به اقداماتی همچون هوشمندسازی یا توزیع تبلت و رایتل دست بزنیم، باید فرهنگسازی را بین دانش‌آموزان انجام دهیم.

قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد ورود تبلت دانش‌آموزی و رایتل به مدارس کشور که قرار است از سال آینده اجرایی شود، افزود: طبیعی است همه کشورهای جهان به سمت دنیای الکترونیک پیش‌می‌روند و بدون‌شک هوشمندسازی مدارس اقدامی مناسبی به شمار می‌رود اما اینکه هوشمندسازی در حال حاضر و بدون مهیا ساختن زیرساخت‌ها، قابلیت اجرایی دارد یا خیر، جای تامل دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ابتدا باید بررسی شود که اجرای هوشمندسازی در مدارس موفق بوده است که حال بخواهیم تبلت و رایتل را از سال آینده بین دانش‌آموزان توزیع کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر نتوانستیم هوشمندسازی را به طور کامل در مدارس راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: باید واقعیت را پذیرفت که بسیاری از مدارس کلاس ششم ابتدایی به طور کامل هوشمندسازی نشده‌اند و اگر بخواهیم تبلت و رایتل را به این هوشمندسازی اضافه کنیم بدون‌شک مشکلات چندین‌ برابر خواهد شد.

احمدی‌لاشکی، افزود: به طور حتم ممکن است مدارسی که از لحاظ مالی مشکل اعتبار ندارند از سیستم تبلت و رایتل استفاده کنند اما برخی مدارس به دلیل نداشتن اعتبار از آن بی‌بهره بمانند که این مهم نشان‌دهنده نوعی بی‌عدالتی است.

وی، با بیان اینکه ما هنوز در توزیع عادلانه وسایل هوشمندسازی نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم، تاکید کرد: در اصل موضوع، یعنی ضرورت وجود تبلت یا رایتل تردیدی وجود ندارد، چراکه همه این‌ها عامل رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند، ولی باید دقت لازم در زمینه فراهم‌سازی فضای لازم و بسترهای مناسب و عادلانه برای هوشمندسازی انجام گیرد.

نماینده مردم نوشهر وچالوس در مجلس نهم، در مورد ضرورت مدیریت، هدایت و استفاده مناسب دانش‌آموزان از تبلت و رایتل در مدارس کشور، ادامه داد: این مهم نیاز به فرهنگسازی دارد و قبل از اینکه دست به اقداماتی همچون هوشمندسازی یا توزیع تبلت و رایتل بزنیم باید فرهنگ‌سازی را  بین دانش‌آموزان انجام دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از این فرهنگسازی در دست خانواده‌ها است، گفت: رسانه‌ها نیز در تمایز خوب و بد بین دانش‌آموزان موثر هستند و لازم است تمام این اقدامات انجام گیرد بعد از آن تبلت و رایتل در مدارس توزیع شود./ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.